Η Α ΤΑΞΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΤΗ ΝΕΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ

ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ 1 ΚΑΙ 2 ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑ Σ– ΘΕΩΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ , Η ΚΥΡΙΑ ΦΕΓΓΙΤΗ ΕΛΕΝΗ ΑΝΕΘΕΣΕ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α’ ΤΑΞΗΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ  ΝΑ ΓΡΑΨΟΥΝ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΣΤΗ ΝΕΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ , ΩΣ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ ΟΙ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

Αξιότιμες κ/ες & κ/οι

Σας στέλνω αυτή την επιστολή για να καταλάβετε τα προβλήματα της παιδείας. Πως θα υπάρξει παιδεία μ’αυτή την άθλια κατάσταση των κτιρίων; Σπασμένα μάρμαρα στις σκάλες = βέβαιη πτώση των μαθητών, παράθυρα κολλημένα ή ετοιμόρροπα = κίνδυνος να πέσει σε άλλους μαθητές στο προαύλιο και να χτυπήσουν σοβαρά, ανθυγιεινές τροφές στα κυλικεία = προβλήματα υγείας των μαθητών και της ηρεμίας στην τάξη αν όλοι μασάνε τσίχλες ή τρώνε καραμέλες κι ο καθηγητής χρειάζεται να διακόπτει συνέχεια το μάθημα με παρατηρήσεις και ποινές και κυρίως απαρχαιωμένες τουαλέτες + 7ωρο σχολικό πρόγραμμα + 10’λεπτα διαλείμματα = σοβαροί κίνδυνοι για την υγεία των μαθητών. Αυτά είναι σημαντικά προβλήματα για μένα και βασικά επίσης. Κάντε κάτι, ξεκινήστε από εδώ.

                                                                               Ανδρέας Σκαπέρας, Α’3

 

Αξιότιμε κε Πρωθυπουργέ

Αισθάνομαι την ανάγκη να σας στείλω αυτή την επιστολή για να σας αναφέρω την πραγματικά πολύ δύσκολη κατάσταση που βρίσκεται το εκπαιδευτικό σύστημα την σημερινή εποχή.

Καταλαβαίνω και αναγνωρίζω το πρόβλημα της οικονομικής κατάστασης της χώρας μας καθώς και τις προσπάθειές σας για την επίλυσή της με τους δικούς σας τρόπους. Όμως δεν νοείται μια χώρα σαν την Ελλάδα, με τόση ένδοξη ιστορία, με τόσο «πλούσια» γλώσσα, να έχει τόσο «φτωχό» εκπαιδευτικό σύστημα! Δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο δύσκολο είναι για μας , τα νέα παιδιά, να διδαχτούμε προφορικά ή και μέσα από φωτοτυπίες τη γνώση που μας παρέχει το σημερινό σχολείο χωρίς να έχουμε το απαραίτητο «εργαλείο» για μας, το βιβλίο!! Επίσης ακούω από άλλα παιδιά πως έχουν προβλήματα με τα κενά κυρίως στα ξενόγλωσσα μαθήματα. Το «σύστημα απολύει καθηγητές με σκοπό να εξοικονομήσει μερικά χρήματα…αλλά με αυτό το μόνο που καταφέρνει είναι να προσθέσει άλλο ένα πρόβλημα στον τομέα της εκπαίδευσης, την ανεργία των καθηγητών και την αμάθεια των παιδιών.

Ελπίζω να με καταλάβετε και να προσπαθήσετε να κάνετε κάτι για μα μας βοηθήσετε. Εξάλλου δεν ξέρω ποια μπορεί να είναι σημαντικότερη προτεραιότητα για μια κυβέρνηση από το να προσπαθεί συνεχώς να βελτιώνει την εκπαίδευσή της για τις νέες γενιές…..

                                                                                    Με εκτίμηση και σεβασμό

                                                                                   Ελίνα Δημητριάδη , Α’1

Αξιότιμε κε Υπουργέ

 Ονομάζομαι Γεώργιος Κατσίπης και είμαι μαθητής της Α’ τάξης στο 4ο Γυμνάσιο Αλίμου. Καταρχήν θα ήθελα να σας συγχαρώ για την εκλογή σας και να σας ευχηθώ καλή δύναμη στο καινούριο σας έργο. Σας αποστέλλω αυτή την επιστολή προκειμένου να σας ενημερώσω για ένα σοβαρό πρόβλημα που απασχολεί το σχολείο μας εξαιτίας της θέσης του. Είναι κτισμένο πολύ κοντά σε λεωφόρο και καθώς περνούν καθημερινά χιλιάδες οχήματα κάθε τύπου η πρόσβαση των μαθητών σε αυτό είναι δυσχερής και άκρως επικίνδυνη. Στην τελευταία συνέλευση που έγινε στο σχολείο μας ακούστηκαν διάφορες γνώμες και προτάθηκε να προσληφθεί ένας σχολικός τροχονόμος ώστε να ρυθμίζει την κυκλοφορία και να είναι η λεωφόρος ασφαλής για τους μαθητές. Όμως θα πρέπει και να μισθοδοτείται. Ίσως θα μπορούσαν να συνεισφέρουν οι γονείς των μαθητών αλλά δεδομένης της οικονομικής κρίσης αυτό θα ήταν εξαιρετικά δύσκολο.

Γι’αυτό θα σας παρακαλούσα, ανάλογα βέβαια με τις δυνατότητές σας, να μας βοηθήσετε. Είμαι σίγουρος ότι θα δείτε το θέμα μας με ευαισθησία.

                                                                                Σας ευχαριστώ προκαταβολικά

                                                                                       Με σεβασμό

                                                                                         Γεώργιος Μ.Κατσίπης Α’2

Κύριε Υπουργέ, είμαι ένα παιδί 12 ετών της Α’ γυμνασίου και θα ήθελα να αναφερθώ σε μερικά προβλήματα του σχολείου μου, του 4ου Γυμνασίου Αλίμου.

Θα’θελα να ξεκινήσω από τον χώρο της τάξης μου που βρισκόμαστε τις περισσότερες ώρες της μέρας. Ο πίνακας έχει πολλές φθορές κι αυτό σημαίνει ότι τα γραπτά δεν είναι εύκολο να τα αντιγράψουμε ή να τα διαβάσουμε. Οι τοίχοι είναι βρώμικοι και ξεθωριασμένοι, αυτό δεν είναι ευχάριστο ούτε για τον μαθητή ούτε για το δάσκαλο. Επίσης δεν υπάρχει κρεμάστρα για τα μπουφαν. Ακόμη το προαύλιο είναι τραχύ και με επικίνδυνες γωνίες που ο καθένας μπορεί να χτυπήσει και να ανοίξει το κεφάλι του. Φανταστείτε όσο διαβάζεται αυτή την επιστολή να σας πάρουν τηλέφωνο και να σας πουν : « Κε Υπουργέ, ο γιός ή η κόρη σας έσπασε το κεφάλι του/ της , ελάτε και πάρτε τον/την», δεν θα πανικοβαλόσασταν εσείς ως γονιός;;;

Ένα άλλο θέμα είναι οι «ραδιενεργές», όπως τις λέμε, τουαλέτες : πάντα παλιές, σπασμένες, με ύποπτες στάμπες , μυρωδιές και ακαθαρσίες, έτσι άνετα μπορούν να γίνουν μια τεράστια «χώρα» μικροβίων. Θα ήθελα ακόμη να αναφερθώ στο γνωστό πρόβλημα με τα βιβλία : που μπορεί να μην έχουμε κάνει κάνει αρκετά μαθήματα για το τρίμηνο ή ακόμη χειρότερα, αρκετή ύλη για τις εξετάσεις.

Θα ήθελα να λάβετε υπόψη σας τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε και να λύσετε τα περισσότερα από αυτά διότι η παιδεία έχει σημασία για εμάς τα παιδιά ως αγαθό και όχι μόνο για τα παιδιά.

                                                                                                   Με εκτίμηση

                                                                                               Ορέστης Σεϊμένης Α’3

Προς νέα Κυβέρνηση

Υπόψη Δ/ντριας 4ου Γυμνασίου Αλίμου

Αξιότιμε/η Υπουργέ παιδείας,

Εμείς, οι 13χρονοι μαθητές του Α’1, σας αποστέλλουμε την συγκεκριμένη επιστολή για να σας γνωστοποιήσουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά. Κάποια από αυτά είναι : μας λείπουν βασικά βιβλία με αποτέλεσμα να μην καταλαβαίνουμε το μάθημα, επίσης το σχολείο δεν έχει αίθουσα γυμναστικής, βιβλιοθήκης και εικαστικών με αποτέλεσμα στις ακραίες καιρικές συνθήκες να μην γίνεται σωστά το μάθημα. Ακόμη είναι πολύ κουραστικό για μας αλλά και για τους εκπαιδευτικούς να υπάρχουν πολλοί καθηγητές σε κάθε τμήμα, πολλά παιδιά και μεγάλος όγκος δυσνόητης ύλης με αποτέλεσμα να μην υπάρχει καθόλου ελεύθερος χρόνος ούτε για να κάνουμε τα μαθήματά μας ούτε για να γνωριστούμε. Θα πρότεινα λιγότερη ύλη και μαθητές ( 20 ) σε κάθε τμήμα καθώς επίσης και καθηγητές.

Σας ευχαριστούμε προκαταβολικά και περιμένουμε με τη βεβαιότητα ότι θα μας επιλύσετε τα προβλήματά μας γιατί δεν πρέπει να ξεχνάτε πως « με τη μάθηση νικάς τους πάντες».

                                                                                                            Με εκτίμηση

                                                                                                  Ερμιόνη Γίδαρη, Α’1

Αξιότιμη κα Υπουργέ,

Είμαι μαθήτρια της Α’ τάξης γυμνασίου και σαν «πρωτάκι» πήρα το θάρρος να σας στείλω αυτή την επιστολή για σας εκφράσω τις ανησυχίες μου για τα προβλήματα που υπάρχουν στην εκπαίδευση.

Η φετινή σχολική χρονιά ξεκίνησε με πολλά προβλήματα, σας παραθέτω παρακάτω ποια είναι, κατά τη γνώμη μου, τα κυριότερα :

α) Η έλλειψη βιβλίων, που έχει ως αποτέλεσμα οι καθηγητές να μην μπορούν να κάνουν σωστά τη δουλειά τους και να έχουν επιδοθεί σε έναν «αγώνα» για το ποιος θα προλάβει να βγάλει φωτοτυπίες για να μας δώσουν. Πιστεύω ότι οι καθηγητέςμας θα αντέξουν αυτό τον «αγώνα», θα αντέξει όμως το «γέρικο» φωτοτυπικό μηχάνημα και το ταμείο του σχολείου;;  β) Η έλλειψη εκπαιδευτικών που έχει ως αποτέλεσμα ή να αναγκάζονται κάποιοι καθηγητές να κάνουν μαθήματα που δεν είναι της ειδικότητάς τους ή και κάποια μαθήματα να μην γίνονται καθόλου, γ) Οι συγχωνεύσεις των σχολείων που επαπειλείται δημιουργούν μεγάλα προβλήματα όπως στην μετακίνηση των μαθητών και στην έλλειψη αιθουσών αφού συγκεντρώνεται μεγάλος αριθμός μαθητών στο νέο σχολείο με αποτέλεσμα να δημιουργούνται αναγκαστικά τμήματα με μεγάλο αριθμό μαθητών που δυσκολεύει και το έργο των καθηγητών αλλά και την εκ/ση των μαθητών.

Ακόμη και να λυθούν όμως αυτά τα προβλήματα αυτό που αισθάνομαι είναι ότι το σημερινό σχολείο έχει μετατραπεί σε εξεταστικό κέντρο. Οι γνώσεις που μου προσφέρονται στα περισσότερα μαθήματα έχουν ένα στόχο, την επιτυχία στις εξετάσεις.

Θα ήθελα ένα σχολείο που να ταιριάζει με τον τίτλο του υπουργείου σας, δηλαδή «δια βίου μάθησης» που όπως μου εξήγησαν οι γονείς μου σημαίνει «παιδεία χωρίς όρια και τέλος».

Ελπίζω, λοιπόν, να κάνετε ό,τι μπορείτε ώστε ο ρόλος της παιδείας να μην σταματά στην επιτυχία στις εξετάσεις αλλά στην δημιουργία ολοκληρωμένων ανθρώπων, έτοιμων να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της ζωής.

                                                                                                          Με εκτίμηση

                                                                                             Κωνσταντίνα Γιατρά, Α’1

Αγαπητή νέα κυβέρνηση,

Είμαι μαθήτρια γυμνασίου και σας στέλνω αυτή την επιστολή γιατί θέλω ρωτώντας σας να καταλάβω κάποια πράγματα για την εκπαίδευση που παρέχεται από το σχολείο πιστεύοντας παράλληλα πως οι πολιτικές σας είναι απάνθρωπες και άδικες.

Κοιτάξτε λίγο γύρω σας και όχι μόνο για το ποιος θα καθίσει στην καρέκλα του πολιτικού. Πολλοί άνθρωποι πεινάνε, δεν έχουν να φάνε, μένουν ανειδίκευτοι κι εσείς το μόνο που κοιτάτε είναι η 6η δόση δηλαδή κι άλλα δανεικά που θα εξαφανιστούν μυστηριωδώς!! Τι είναι αυτό; Πως ζείτε έτσι; Πως; Αν συνεχιστούν τα δανεικά η Ελλάδα θα πτωχεύσει κι άλλο δεν το καταλαβαίνετε αυτό;; Άνθρωποι αμόρφωτοι και πεινασμένοι! Τίποτα δεν καταλαβαίνετε;;

Ας μιλήσουμε και λίγο για το μέρος που ζω 7 ώρες την ημέρα. Πιστεύω πως είναι ένας χώρος που πρέπει να τον φροντίσουμε καλύτερα διότι εκεί είναι το δεύτερο σπίτι της νεολαίας της χώρας. Πάω Α’ γυμνασίου και δεν μπορώ να διαβάσω τίποτα. Βιβλία δεν έχουμε ακόμη, λείπουν αρκετά! Το σπίτι μου έχει γεμίσει φωτοτυπίες. Οι φάκελοι είναι γεμάτοι και δεν χωράνε τίποτα άλλο. Συνέχεια πρέπει να αγοράζω κι άλλους, όμως αυτό δεν γίνεται, δεν μπορώ να ξοδεύω άδικα τα χρήματά μου. Θέλω βιβλία κι όχι φωτοτυπίες. Τι πρέπει να κάνω για να το καταλάβετε;;;

Η παιδεία είναι ένα πολύτιμο αγαθό για το παρόν και το μέλλον μας, χωρίς αυτήν πιστεύω πως δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα, από αυτήν καθορίζεται το μέλλον μας. Κι απ’την άλλη εσείς αμέριμνοι, για ποιους νοιάζεστε; Αυτό είναι το ευχαριστώ για όσους σας εμπιστεύτηκαν με την ψήφο τους; Τι απαίσια συμπεριφορά, πως την αντέχετε;;

Όταν όμως έρθει η ώρα να δείτε κατάματα την κατάντια σας αντί να προσπαθείτε να επανορθώσετε λέτε πως δεν μας αναγνωρίζετε!

Για το Θεό μόνο τον εαυτό σας κοιτάτε ακόμη και τώρα;;;;    ΕΛΕΟΣ!!!!!!!!

                                                                                                        Κατερίνα Άγο, Α’1      

Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,

Είμαι 13 ετών και πηγαίνω στην πρώτη τάξη του 4ου Γυμνασίου Αλίμου και σας στέλνω αυτή την επιστολή για να σας ενημερώσω για τα προβλήματα των ελληνικών σχολείων στις μέρες μας.

Το κυριότερο πρόβλημα, από την αρχή της σχολικής χρονιάς, είναι η σοβαρή έλλειψη σε βιβλία με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να πάρουμε τις κατάλληλες πληροφορίες για το α’ τρίμηνο και η μόρφωσή μας να μην είναι ολοκληρωμένη. Επίσης ελλείψεις υπάρχουν και στην υλικοτεχνική υποδομή και στα ιατρικά είδη πρώτων βοηθειών και στις σχετικές γνώσεις με αποτέλεσμα σε περίπτωση ατυχήματος να μην υπάρχει η κατάλληλη φροντίδα.

Γνωρίζω βέβαια ότι η οικονομική κρίση της χώρας μας έχει επηρεάσει και την εκπαίδευση. Ας μην ξεχνάτε όμως ότι η παιδεία αποτελεί την καλύτερη επένδυση που μπορεί να κάνει ένα κράτος και δεν πρέπει να αφήνουμε την κρίση να την επηρεάζει γιατί η μόρφωση δίνει λύση σε όλα τα προβλήματα πιστεύω. Σας παρακαλώ, σκεφτείτε το……

                                                                                        Με εκτίμηση

                                                                                 Σταύρος Φωτόπουλος, Α’3

Αξιότιμη κα Υπουργέ,

Είμαι μαθήτρια της Α’ τάξης του 4ου Γυμνασίου Αλίμου και λαμβάνω το θάρρος να σας εκθέσω τα προβλήματα του σχολείου μου με αυτή την επιστολή.

Τέλειωσε το α’ τρίμηνο χωρίς τα περισσότερα βιβλία. Αν και οι καθηγητές μου προσπαθούν να μας καλύψουν με φωτοτυπίες κι αυτό πολλές φορές είναι ακατόρθωτο γιατί δεν υπάρχει φωτοτυπικό χαρτί ή είναι χαλασμένο το φωτοτυπικό.

Αν και το σχολείο διαθέτει δανειστική βιβλιοθήκη, τα βιβλία είναι λιγοστά και αυτό είναι ένα πρόβλημα για τους περισσότερους μαθητές γιατί δεν έχουν χρήματα να αγοράσουν βιβλία.

Αν και είναι παραδεκτό από όλους ότι η τεχνολογία έχει κατακτήσει τη ζωή μας η δωρεάν παροχή Η/Υ για την α’ τάξη δεν συνεχίστηκε , πράγμα που θα αποτελούσε μια κάποια λύση, αφού διανείματε αντίστοιχο λογισμικό, και με την ισχύουσα κρίση πως οι περισσότεροι από μας θα διαβάσουν χωρίς βιβλία και υπολογιστές;;;; πως θα αξιολογηθούμε στο τρίμηνο χωρίς εφόδια; Ξέρετε ποιο θα είναι το αποτέλεσμα; Η δική μας πίεση και η στενοχώρια!

Επίσης με τις μειώσεις του προσωπικού η μία καθαρίστρια του σχολείου μας δεν επαρκεί –καταλαβαίνετε λοιπόν την κατάσταση στις τουαλέτες και στις τάξεις από πλευράς καθαριότητας!

Ακόμη στα Μ.Μ.Ε ακούμε συχνά για πολλά ευρωπαϊκά προγράμματα εκπ/σης που όμως ελάχιστα φτάνουν στα δημόσια σχολεία. Δεν θα ήταν φρονιμότερο να παρέχονται από το κράτος ώστε και να βοηθούνται οι αδύνατοι μαθητές αλλά και να ανακουφίζονται οι γονείς σε μια τέτοια κρίση από φροντιστηριακά μαθήματα;;;

Τελειώνοντας θα ήθελα να σας παρακαλέσω το εξής : φτιάξτε ένα σχολείο ελκυστικό κι όχι αποκρουστικό στους μαθητές γιατί αυτοί είναι το μέλλον της χώρας μας, αυτοί είναι που σε λίγο καιρό θα αποφασίζουν, πως θα γίνει αυτό χωρίς παιδεία;;;;;;

                                                                                          Με σεβασμό

                                                                                    Βενέτη Χριστίνα – Άννα , Α’1

Αξιότιμοι κύριοι,

Θέλοντας να εκφράσω τις διαμαρτυρίες μου για τα ελληνικά σημερινά γυμνάσια αποφάσισα να σας γράψω.

Πιστεύω ότι τα μαθήματα και οι κλάδοι τους στο Γυμνάσιο είναι πάρα πολλά όπως επίσης και οι αντίστοιχες εργασίες για το σπίτι. Θα επιθυμούσα να γίνει ανακατανομή του προγράμματος ώστε η παρεχόμενη εκ/ση να έχει βασικούς τομείς γνώσης και οι εργασίες να γίνονται στο σχολείο με τη βοήθεια των καθηγητών μας. Αν λοιπόν και οι τωρινές εξωσχολικές δραστηριότητες των παιδιών –που τώρα γίνονται στον ελεύθερό τους χρόνο με την οικονομική συνδρομή των γονιών τους- ενσωματωθούν στο ήδη διευρυμένο σχολικό μας πρόγραμμα μαζί με τις εξετάσεις πιστοποίησής τους αυτό συνεπάγεται τα εξής : κέρδος χρόνου για τους μαθητές, οικονομία για τους δοκιμαζόμενους γονείς και φυσικά Δημόσια και ουσιαστική Παιδεία για τη χώρα μας.

Άλλωστε όλοι συμφωνούμε ότι η Παιδεία είναι το ύψιστο αγαθό για ένα σύγχρονο και ευνομούμενο κράτος που θέλει να έχει Μέλλον.

                                                                                            Με εκτίμηση

                                                                               Βασίλης Δημητρέλης , Α’1

Προς κο/κα Υπουργό Παιδείας,

Θα ήθελα να αναφέρω στην επιστολή αυτή μόνο μερικά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε εμείς τα παιδιά, αυτές τις μέρες κρίσης, λόγω των δικών σας «κατορθωμάτων».

Να , λοιπόν , μερικά προβλήματα :

  • δεν υπήρξαν βιβλία για το α’ τρίμηνο που μόλις τελείωσε
  • αυξάνονται οι τιμές των σχολικών κυλικείων
  • πληθαίνουν τα φροντιστήρια λόγω μη σωστής διαχείρισης του σχολικού προγράμματος κι άρα και μη επαρκούς προσφοράς αντίστοιχων γνώσεων
  • λόγω της κρίσης στερούμαστε και τα αναγκαία  

Να, μερικές λύσεις :

  • τα χρήματα που δανείζεστε ,προσπαθήστε να τα χρησιμοποιήστε για τα παραπάνω
  • σκεφτείτε , πριν αποφασίσετε, το συμφέρον των πολιτών πρώτα κι όχι μόνο το δικό σας.

Ελπίζω να σας βοήθησα, έστω και λίγο , να καταλάβετε τι τραβάμε κι εμείς οι «μικροί» εδώ κάτω. Η παιδεία είναι ένα πολύτιμο αγαθό και δεν πρέπει να το αγνοείται.

Μην είστε αχάριστοι έλληνες κυβερνήτες! Δείξτε λίγο ενδιαφέρον και για μας !

                                                                                                 Άννα-Λάουρα, Α’2

Αξιότιμη νέα κυβέρνηση,

Σε μια εποχή που όλα αλλάζουν με ταχύτατους ρυθμούς ανάπτυξης, αλλάζουν και τα πιο ανήκουστα πράγματα. Στη χώρα μου πρόσφατο θέμα είναι η οικονομική κρίση και ο σχηματισμός νέας κυβέρνησης. Αυτές τις μέρες επίσης τόσο οι χώρες της Ε.Ε αλλά και οι υπόλοιπες μας κοιτούν «με στόμα ανοιχτό» για τις καθυστερήσεις μας στην διαχείριση της κρίσης. Γι’αυτό είναι αναγκαίο το πρώτο μέλημα της νέας κυβέρνησης να είναι νέοι νόμοι καθώς και η επίβλεψη εφαρμογής τους.

Μα εξίσου αναγκαίο είναι να ληφθεί μέριμνα και για την Παιδεία.

Οι κτιριακές εγκαταστάσεις του δημόσιου σχολείου μου σίγουρα δεν είναι και οι καλύτερες. Υπάρχει έλλειψη αιθουσών, τα τμήματα της πρώτης συγκεντρώνουν σχεδόν 27 παιδιά το καθένα, κάποιες αίθουσες δεν έχουν ούτε παράθυρο ή φυσικό φως μοιάζουν με αποθήκες υλικού. Δεν θα ήθελα ποτέ να είμαι στη θέση αυτών των παιδιών.   Η έλλειψη των βιβλίων μας απασχόλησε , μαθητές και καθηγητές , για όλο το α’ τρίμηνο. Τα cd-rom δεν βοήθησαν κανέναν, το χαρτί και το μελάνι έγιναν είδος πρώτης ανάγκης όπως και τα φωτοτυπικά μηχανήματα. Δώστε , λοιπόν , χρήματα για διαδραστικούς πίνακες.

Οι καθηγητές θα πρέπει να επιμορφώνονται συνεχώς ώστε να προσαρμόζονται με χιούμορ, αυτοπεποίθηση κι υπομονή στους μαθητές της εποχής. Φροντίστε το.

Σίγουρα υπάρχουν πολλά προβλήματα αλλά αν ο καθένας κάνει το μέρος της δουλειάς που του αναλογεί, με αγάπη, γνώση, ενδιαφέρον και ευαισθησία όλα γίνονται.

Ας μην ξεχνάτε ότι για ένα καλύτερο αύριο όλων των παιδιών άρα και της χώρας μας η παιδεία αποτελεί προτεραιότητα.

                                                                                         Ευρυδίκη Μπακαλίδου, Α2

Αξιότιμε κε Πρωθυπουργέ,

Σας στέλνω αυτή την επιστολή, γνωρίζοντας ότι πρόσφατα αναλάβατε τα καθήκοντά σας, αλλά θα ήθελα να σας παρακαλέσω να ασχοληθείτε προσωπικά με τα προβλήματα της παιδείας που ταλαιπωρούν μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς.

Το πρώτο πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε τη φετινή σχολική χρονιά ήταν ότι το υπουργείο παιδείας δεν φρόντισε να τυπωθούν έγκαιρα τα βιβλία και να γίνει η διανομή τους από την αρχή. Πρώτη φορά , από συστάσεως ελληνικού κράτους, που δεν υπήρχαν βιβλία να πάρουμε μετά τον αγιασμό κι ενώ τελείωσε το α’ τρίμηνο ακόμα περιμένουμε κι οι καθηγητές μας ακόμη αγωνίζονται με φωτοτυπίες να καλύψουν τα κενά.

Επίσης πριν ν’ανοίξουν τα σχολεία αναστατωθήκαμε με την είδηση της κατάργησης της 2ης ξένης γλώσσας. Πως υποχρεώνετε το γονιό, μεσούσης της οικονομικής κρίσης, να πληρώνει φροντιστήρια για την εκμάθησή της που είναι απαραίτητη πια στην εποχή που ζούμε, όταν μάλιστα ο ίδιος ( γονιός ) έχει 2 ή περισσότερα παιδιά;;;

Ή μήπως να αναφερθώ και στον αριθμό των μαθητών στα σχολικά τμήματα; Νομίζετε ότι μπορεί ο καθηγητής να διδάξει σε 25μελή ή 30μελή τμήματα σύμφωνα με τον απαρχαιωμένο ισχύοντα νόμο; Μπορεί σε ¾ της διδακτικής ώρας να γνωρίσει κάθε μαθητή χωριστά, να παραδώσει μάθημα και να εξετάσει κανονικά; Και μάλιστα στην εποχή μας που λόγω της τεχνολογικής ανάπτυξης και του όγκου των ανακαλύψεων θεωρείται επιβεβλημένη η εξατομικευμένη διδ/λία; Με ποια εφόδια ,κε Πρωθυπουργέ, θα συναγωνιστεί ο μαθητής του δημόσιου σχολείου τους μαθητές των ιδιωτικών στις εξετάσεις για την εισαγωγή του στις ανώτατες και ανώτερες σχολές; Όσοι γονείς έχουν ακόμη χρήματα ενισχύουν με φροντιστηριακά μαθήματα τα παιδιά τους με αποτέλεσμα να μένουν αβοήθητα πολύ αξιόλογα παιδιά των οποίων οι γονείς δεν έχουν την οικονομική ευχέρεια.

Δώστε χρήματα για την παιδεία, κε Πρωθυπουργέ!! Και πρώτα-πρώτα εξασφαλίστε έναν αξιοπρεπή μισθό κι όχι μισθό πείνας. Είναι ήρωες οι καθηγητές που μπαίνουν με το χαμόγελο στην τάξη κι ας έχουν την αγωνία της επιβίωσης και του αύριο. Φέρατε τους επιστήμονες της χώρας σε τραγική κατάσταση.

Όσο για τις αίθουσες που οι περισσότερες είναι ακατάλληλες για να χωρέσουν τα πολυμελή τμήματα, είναι υποτυπωδώς εξοπλισμένες για την εποχή μας, για να  προσθέσω επίσης ότι δεν υπάρχει καν γυμναστήριο, κατάλληλο αμφιθέατρο, εξοπλισμένο χημείο, οργανωμένη και σύγχρονη βιβλιοθήκη. Που ζούμε κε Πρωθυπουργέ;; είμαστε ακόμη κράτος της ενωμένης Ευρώπης ή ανήκουμε στις υποανάπτυκτες;;;

Σίγουρα υπάρχουν κι άλλα προβλήματα, σας ανέφερα όμως τα κυριότερα κι ελπίζω να δώσετε άμεσα λύση.

Για να μην μείνει μόνο στα χαρτιά η «δωρεάν δημόσια παιδεία». Παιδιά χωρίς Παιδεία = ένα τούνελ χωρίς έξοδο. Και στην εποχή της γενικής, σε όλους τους τομείς, κρίσης που ζούμε ο Σκοταδισμός = θάνατος. Αν θέλετε να σώσετε το μέλλον της χώρας και φυσικά το μέλλον μας, στηρίξτε πρώτα απ’όλα την Παιδεία!

Αν , βέβαια δεν επιθυμείτε η γενιά σας να βρεθεί στα « σκοτεινά» της ιστορίας της χώρας.

                                                                                                  Με εκτίμηση

                                                                                        Ευανθία Σταυριανάκου, Α’3

Αγαπητοί υπουργοί της νέας κυβέρνησης ,

Στέλνω αυτή την επιστολή για να εκπέμψω S.O.S για την παιδεία, πρόβλημα για παιδιά και γονείς για χρόνια και άλυτο.

Η προηγούμενη κυβέρνηση δεν βρήκε λύσεις όπως άλλωστε και οι υπόλοιπες. Η άσχημη οικονομική κατάσταση της χώρας έφερε και την παιδεία σε ακόμη χειρότερη μοίρα.

Τα βιβλία για το α’ τρίμηνο δεν ήρθαν και μετατράπηκαν σε φωτοτυπίες! Οι καθηγητές προσπαθούν, εκτός του δύσκολου έργου τους, να αναπληρώσουν τα κενά μας κατά το δυνατό για να προχωρήσουμε στην ύλη μας.

Ένα άλλο σημαντικό πρόβλημα είναι οι συγχωνεύσεις των σχολείων , δηλαδή ουσιαστικά το κλείσιμό τους. Λυπάμαι τόσο πολύ και φοβάμαι. Όταν «κλείνει ένα ΣΧΟΛΕΙΟ είναι σαν να κλείνει μια ΕΚΚΛΗΣΙΑ» μου είπε η γιαγιά μου. Θυμηθείτε ότι αποτελεί δικαίωμα όλων των παιδιών να μαθαίνουν γράμματα και να έχουν το σχολείο τους κοντά για να μην ταλαιπωρούνται με τις αποστάσεις και τις καιρικές συνθήκες και φυσικά με τη σπατάλη του πολύτιμου χρόνου τους. Σας παρακαλώ να κάνετε κάτι άμεσα για να έχουμε επιτέλους τα βιβλία μας και το πιο σημαντικό, να μην επιτρέψετε να κλείσουν κι άλλα σχολεία, είναι εγκληματικό.

Βοηθήστε, όσο μπορείτε, εμάς τα μικρά παιδιά να μορφωθούμε χωρίς προβλήματα και άγχος, άλλωστε είναι δικαίωμά μας. Είναι σημαντικό να διαβάσετε αυτή την επιστολή και να μην την αμελήσετε για το καλό της ανθρωπότητας.

                                                                                  Κωνσταντίνα Χωριανοπούλου,Α’3

Κύριε Πρωθυπουργέ,

Χαιρετίζω την κυβερνητική σας προσπάθεια από την οποία αισιοδοξώ ότι η ίδια η παιδεία αλλά και οι μαθητές θα χαρούν πολλά οφέλη. Γι’αυτό παίρνω την πρωτοβουλία να σας εκθέσω κάποια σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε , εμείς οι μαθητές στα σχολεία και να σας ζητήσω, σε συνεργασία με τον αρμόδιο Υπουργό, την άμεση επίλυσή τους.

Το πιο σημαντικό πρόβλημα είναι ότι για το α’ τρίμηνο εξεταστήκαμε από φωτοτυπίες, καθώς τα βιβλία μας δεν ήρθαν έγκαιρα με αποτέλεσμα πολλά παιδιά να μπερδευτούν από τα φυλλάδια και να πάρουν χαμηλή βαθμολογία, για να μην αναφέρω τη φυσική καταστροφή από την κοπή τόσων δένδρων! Στις αίθουσες οι πίνακες με κιμωλία εγκυμονούν κινδύνους για το αναπνευστικό μας και τα μάτια μας, χρειαζόμαστε σύγχρονους διαδραστικούς πίνακες. Οι ελλείψεις σε αίθουσες γυμναστικής, υλικοτεχνικής υποδομής και καθαριότητας είναι επίσης τεράστιες.

Αυτά τα θέματα πρέπει να επιλυθούν άμεσα για να έχουμε το «δεύτερο σπίτι μας» , το σχολείο ελκυστικό, σύγχρονο, αποτελεσματικό και υγιεινό.

Γνωρίζουμε όλοι εξάλλου πόσο σημαντικό είναι για τους νέους πολίτες μιας χώρας που θέλει να έχει μέλλον, η σωστή, επαρκής και Δημόσια Παιδεία.

                                                                                                       Με εκτίμηση

                                                                                              Γεωργία Ξενία , Α’2

Καθημερινά προβλήματα παιδείας.

Με την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς δημιουργήθηκαν σημαντικά προβλήματα. Δεν τυπώθηκαν τα επαρκή βιβλία για να κάνουμε κανονικό μάθημα έτσι κάποιοι επιτήδειοι εκμεταλλεύτηκαν την αγανάκτηση των μαθητών για να οργανώσουν καταλήψεις και να καταστρέψουν αρκετά σχολεία.

Υπερβολικές ώρες διδασκαλίας, μεγάλος όγκος ύλης, πολλά μαθήματα είναι κάποιοι από τους παράγοντες σχολικής άρνησης από αρκετά παιδιά ή από κάποια άλλα να αντιμετωπίζεται σαν αναγκαίο κακό ή ακόμη και σαν ευκαιρία να διαλύουν το μάθημα με «πλάκες» με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ομάδες «νταήδων».

Δεν ζητώ σίγουρα να παραμελήσετε άλλα σημαντικά προβλήματα της χώρας

(οικονομική κρίση, ανεξέλεγκτα δάνεια, αντιπαραθέσεις με άλλες χώρες, ανεργία, περίθαλψη, μεταφορές ) αλλά πιστεύω εξίσου ότι η διαπαιδαγώγηση των ανήλικων πολιτών της χώρας είναι πολύ σημαντική και χρειάζεται άμεση αντιμετώπιση. Τα σημερινά παιδιά είναι οι αυριανοί πολίτες και χωρίς εκπαίδευση σημαίνει ότι η Ελλάδα θα παρακμάσει. Λύστε , λοιπόν , τα προβλήματα της παιδείας γιατί τα παιδιά είναι το μέλλον του κόσμου μας!

                                                                                               Άρης Μαστρόκαλος, Α’2

Κύριε Πρωθυπουργέ,

Σας στέλνω αυτή την επιστολή για να σας εκθέσω τα προβλήματά μου ως 12χρονος μαθητής της α’ γυμνασίου. Μπαίνουν τόσοι καθηγητές σε τόσα διαφορετικά μαθήματα- με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ψυχολογία όλων μας = νεύρα, πολλά νεύρα- κι αυτό επαναλαμβάνεται κάθε μέρα κι ενώ κάποιοι καθηγητές ξέρουν να αντιμετωπίσουν αυτή την στάση των παιδιών , κάποιοι όχι. Μήπως πρέπει η πολιτεία να μεριμνήσει για την επιμόρφωσή τους σε ανάλογα θέματα και όχι μόνο γνωστικά;

Επίσης δεν κατανοώ την πίεση όλου του εκπαιδευτικού μας συστήματος , σχολείου και φροντιστηρίων, για βαθμούς και εξετάσεις. Έτσι όταν αντιμετωπίζουμε και πρόβλημα κατανόησης σε κάποια μαθήματα έχουμε και την πίεση των γονιών για να γίνουμε πιο «αποτελεσματικοί» στους βαθμούς ξανά! Αλήθεια το σχολείο είναι εξετάσεις μόνο και βαθμούς;; κι από την άλλη «κάποιοι» δεν πρέπει να κάνουν καλύτερα τη δουλειά τους και να αξιολογούνται γι’αυτό;;; Φυσικά η γνώση αποτελεί δύναμη και κάθε παιδί με γνωστικές αδυναμίες μπορεί να βελτιωθεί. Γιατί , λοιπόν , δεν κάνετε έρευνες και δεν εφαρμόζετε καινοτόμα εκπ/κα προγράμματα στα σχολεία, γιατί δεν ελέγχετε αν εφαρμόζονται οι νόμοι, γιατί δεν μας προστατεύετε από την αυθαιρεσία «κάποιων»;;; κάντε, επιτέλους, κάτι!!!

Καλό θα ήταν να μαθαίνουμε με το «θέλω» και όχι με το «πρέπει».

                                                                                           Αλέξανδρος Βαφειάδης,Α’1

Αξιότιμη κα Υπουργέ,

Σας αποστέλλω αυτή την επιστολή για να σας γνωστοποιήσω μερικά σημαντικά προβλήματα στον τομέα της παιδείας.

Η καθυστέρηση της παράδοσης των βιβλίων ήταν από τα πιο βασικά θέματα τόσο για τους μαθητές όσο και για τους καθηγητές που υποχρεώθηκαν να δίνουν φωτοτυπίες μια και δεν είχαν όλοι οι μαθητές Η/Υ ώστε να βοηθηθούν από τη δισκέτα που τους δόθηκε. Όταν δεν υπάρχουν βιβλία αυτόματα δημιουργούνται κενά στην εκπαίδευση μας. Ίσως αυτά τα κενά να μας σταθούν εμπόδιο κυρίως τώρα που παίρνουμε τις βάσεις της μέσης εκπ/σης.

 Επίσης θα ήθελα να επισημάνω την έλλειψη καθαριότητας στις αίθουσες αλλά και στον προαύλιο χώρο και ιδιαίτερα στις τουαλέτες, μια και η μοναδική καθαρίστρια του σχολείου δεν επαρκεί. Δεν νομίζετε ότι είναι τουλάχιστον ανθυγιεινό να βρίσκεσαι 49 ώρες την εβδομάδα μέσα σε ένα βρώμικο χώρο; Οι τουαλέτες είναι έτσι κι αλλιώς πηγές μικροβίων, πόσο μάλλον όταν είναι «αρχαίες» και δεν καθαρίζονται επαρκώς.

Ας λύσουμε , λοιπόν , τα προβλήματα και για να εκσυγχρονιστεί η ελληνική παιδεία αλλά και για να έχουμε εξίσου υψηλό επίπεδο παιδείας με τις άλλες ευρωπαϊκές πόλεις. Τα παιδιά είναι σημαντικά. Αυτά είναι το μέλλον. Με τη μάθηση και τις σωστές βάσεις θα έχουν τη δυνατότητα να γίνουν σωστοί πολίτες. Αν αλλάξουμε νοοτροπία σαν λαός, μπορεί  να διορθώσουμε και τα λάθη των προηγούμενων γενιών και να έχουμε ελπίδα στο μέλλον.

                                                                                         Θοδωρής Πετρόπουλος,Α’3

Αξιότιμη κα Διαμαντοπούλου,

Σας αποστέλλουμε τη συγκεκριμένη επιστολή επειδή νιώθουμε την ανάγκη να εκφράσουμε τα παράπονά μας για τα προβλήματα των σχολείων.

Αν και τα προβλήματα είναι πολλά, εμείς θα σας απασχολήσουμε για μερικά από αυτά. Το γεγονός ότι τελείωσε το α’ τρίμηνο χωρίς βιβλία είναι «πρωτοεμφανιζόμενο» πρόβλημα για φέτος και δυσκολεύει τη μάθησή μας ακόμη. Οι φθορές στα κτίρια πρέπει να επιδιορθωθούν σύντομα αν προτεραιότητα όλων σας είναι η ασφάλειά μας. Αλλά και ο απαραίτητος τεχνολογικός εξοπλισμός για την εποχή μας και την απόκτηση της γνώσης πρέπει να αγορασθεί και να κατανεμηθεί.

Σας ευχαριστούμε για τον πολύτιμο χρόνο που θα διαθέσετε, είμαστε σίγουροι ότι θα φροντίσετε για τη λύση των προβλημάτων μας. Μην ξεχνάτε, τα παιδιά είναι το μέλλον της χώρας μας και παιδιά χωρίς παιδεία δεν μπορούν να κτίσουν τίποτε δημιουργικό, ειδικά στην τόσο απαιτητική εποχή μας.

                                                                                                Με εκτίμηση

                                                                                            Νίκος Σιαχάμης , Α’3

Αξιότιμη κα Υπουργέ,

Σας στέλνω αυτή την επιστολή θέλοντας να εκφράσω την αγωνία και την ανησυχία μου για τα προβλήματα του σχολείου μου, πιστεύοντας ότι είστε η πιο αρμόδια για την επίλυσή τους .

Καταρχήν τέλειωσε το α’ τρίμηνο χωρίς βιβλία , μόνο με κάποιες δισκέτες, έτσι όσα παιδιά δεν είχαν Η/Υ δεν διάβασαν σωστά κι έχουν αρκετές ελλείψεις, επίσης δεν είχαμε καθηγητές όλων των αρμοδιοτήτων και χάθηκαν πολύτιμες ώρες μάθησης και τέλος προσθέτω τις ελλείψεις σε εργαστήρια, γυμναστήρια και δανειστικές βιβλιοθήκες. Όπως γνωρίζετε τα έσοδα των γονιών μας είναι κατά πολύ μειωμένα από τους συνεχείς φόρους και δεν έχουμε τη δυνατότητα να ξοδεύουμε χρήματα στην αγορά βιβλίων.

Γνωρίζοντας την ευαισθησία σας και την αγάπη σας για τα παιδιά είμαι σίγουρη ότι θα ασχοληθείτε σοβαρά με τα προβλήματά μας, αφού μια κοινωνία χωρίς παιδεία ή ένα κράτος που δε δίνει σημασία στη νέα γενιά δεν αναπτύσσεται, δεν έχει μέλλον. Η καλλιέργεια και μάθηση είναι ένα αγαθό που δεν πρέπει να λείπει από κανένα παιδί του 21ου αιώνα.

                                                                                                       Με εκτίμηση

                                                                                                  Μιλένα Στουγγιώτη, Α’3

Αξιότιμε κε Πρωθυπουργέ,

Αποφάσισα να σας στείλω αυτή την επιστολή για να σας γνωστοποιήσω τα προβλήματα που αντιμετωπίζω με το υπάρχον σύστημα παιδείας.

Φαντάζομαι ότι θα έχετε παρατηρήσει ότι τέλειωσε το α’ τρίμηνο χωρίς να έχουμε πάρει ακόμη όλα τα βιβλία της χρονιάς.

Αν και αρκετά μικρός σε ηλικία έχω καταλάβει ότι έχετε καταστήσει την «παραπαιδεία» απαραίτητη. Μια παραπαιδεία που προσπαθεί να καλύψει τα «κακώς κείμενα» του εκπ/κου συστήματος που εφαρμόζεται αρκετά χρόνια. Αυτό όμως κοστίζει χρόνο, χρήμα και ποιότητα μάθησης σε κάθε ελληνική οικογένεια. Έτσι το πρόβλημα συνεχίζει να υφίσταται και πρέπει κάποτε να παραδεχτείτε ότι αυτό που παρέχετε ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ αλλά ένα πανηγύρι φροντιστηρίων και ιδιαιτέρων μαθημάτων εκτός σχολείου.

Τα χρήματα που διαθέτετε κάθε χρονιά για την παιδεία είναι ελάχιστα και δεν επαρκούν για να καλύψουν ούτε τις αναγκαίες θέσεις των καθηγητών. Αρκετά μαθήματα που χρειάζονται εργαστήρια και Η/Υ  γίνονται σχεδόν θεωρητικά.

Θα μπορούσα να γεμίσω πολλές σελίδες απαριθμώντας προβλήματα αλλά νομίζω ότι ίσως και να τα ξέρετε καλύτερα και από μένα που τα ζω. Γι’αυτό ζητώ το πρώτο μέλημα της κυβέρνησής σας να γίνει η παιδεία για να ελπίσουμε σε μια καλύτερη κοινωνία.

                                                                                           Γιάννης Σπυρόπουλος, Α’3

Αξιότιμε Υπουργέ,

Ως μαθήτρια γυμνασίου και έχοντας αποκτήσει θεωρώ αρκετές εμπειρίες από την έως τώρα σχολική μου ζωή, σας αποστέλλω τη συγκεκριμένη επιστολή για να σας εκθέσω τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εκπαίδευση.

Σίγουρα γνωστό αλλά το πρόβλημα που απασχολεί εμένα και τους υπόλοιπους μαθητές , ακόμη και τώρα , είναι η έλλειψη των βιβλίων. Είναι πρόβλημα για όλα τα σχολεία της Ελλάδας και γι’αυτό πρέπει να κάνετε κάτι άμεσα, διότι με αυτή την έλλειψη οι μαθητές με δυσκολία προσπαθούν να κατανοήσουν το εκάστοτε μάθημά τους μέσα από φωτοτυπίες. Πιστεύω επίσης ότι είναι μεγάλο λάθος που τα βιβλία αλλάζουν σε σύντομο χρονικό διάστημα με αποτέλεσμα τα παιδιά να μην μπορούν να βρούν έστω και «μεταχειρισμένα» βιβλία. Και τέλος αναφέρω το μεγάλο θέμα που δημιουργήθηκε από τις συγχωνεύσεις σχολείων με αποτέλεσμα την συσσώρευση τόσων μαθητών στις σχολικές αίθουσες.

Οι επιπτώσεις θα είναι τεράστιες για όλους μας ,μαθητές, γονείς και χώρα αν δεν μεριμνήσετε άμεσα. Χρειάζεται να κάνετε οργανωμένες προσπάθειες για να ανατρέψετε την υπάρχουσα κατάσταση και να σκεφτείτε παράλληλα ότι παιδιά χωρίς

Παιδεία = σκλάβοι, δεν θα μπορούν χωρίς γνώσεις να ζήσουν ανεξάρτητοι.

                                                                                                       Με εκτίμηση

                                                                                            Βασιλική Γιακουμάκη, Α’1

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s